2023-06-07 07:35Nyheter

Star Stable Entertainment AB genomför en organisationsförändring

Star Stable Entertainment AB har haft en stadig tillväxt sedan spelet Star Stable Online lanserades 2011. Det rådande läget i världsekonomin, med kraftig inflation och sviktande köpkraft hos konsumenterna, har gjort att intäkterna och lönsamheten minskat sedan rekordåren under pandemin. Bolaget har därför valt att genomföra en organisationsförändring med minskningar i personalstyrkan.

Fackliga förhandlingar har inletts och medarbetare har fått information under morgonen den 7:e juni 2023. Totalt berörs cirka 15% av de fast anställda medarbetarna.

- Det har varit ett svårt beslut att fatta, men det är nödvändigt för att ge bolaget rätt förutsättningar givet de nya marknadsförhållanden som råder. Förra året genomförde vi en mindre omorganisation och började även implementera nya arbetssätt för att bli mer effektiva och få ett ännu tydligare fokus på vårt spel Star Stable Online, säger Johan Sjöberg, VD på Star Stable Entertainment AB.

- Jag är övertygad om att Star Stable Entertainment har en ljus framtid och att vi kommer återvända till en långsiktigt hållbar tillväxt genom att fortsätta att leverera en produkt i världsklass som vårt spel-community älskar, säger Johan Sjöberg, VD på Star Stable Entertainment.

Star Stable Entertainment AB kommer aktivt att hjälpa och stötta berörda medarbetare att hitta vidare i karriären.

För mer information vänligen kontakta kommunikationsansvarig:

Therése Forssell Lagerstam

therese.forssell@starstable.com

Star Stable Online grundades 2011 och är världens just nu snabbast växande hästspel. Man har idag spelare i 180 länder och spelet finns översatt på 14 språk.

Director of PR, Communication & Events
Therése Forssell Lagerstam