2022-02-17 07:38Pressmeddelande

Efter tio år av väntan: Star Stable nu på mobilen

Mobile SSOMobile SSO

Drygt tio år efter starten lanseras nu världens snabbast växande hästspel på mobila plattformar över hela världen.

– Vi vet att det här är hett efterlängtade nyheter för miljoner spelare världen runt. Vårt mål har helt uppenbart inte varit att vara först. Utan att skapa den absolut bästa mobila spelupplevelsen, säger Johan Sjöberg, vd för svenska Star Stable Entertainment.

Den nya mobila plattformen gör det möjligt att ta med Star Stable Online överallt och att sömlöst flytta mellan de olika plattformarna. Den globala lanseringen har föregåtts av en mjuklansering i Australien, Nya Zeeland, Turkiet och Kanade där det mobilbaserade spelet har fått ett mycket positivt mottagande. Kort tid efter att spelet har blivit tillgängligt i testländerna så använder nästan var tredje spelare iOs versionen av Star Stable Online.

Den globala lanseringen av versionen för iOs på mobil och surfplatta kommer strax efter att det populära hästspelet förra året firad tio år. Och ända sedan starten 2011 har frågan om mobila plattformar återkommit.

– När vi startade fick vi höra att vi var galna som inte lanserade ett rent mobilspel. Men vår dröm var att skapa det bästa möjliga multiplayer äventyrsspelet för hästtokiga tjejer. Med den mobila tekniken på den tiden hade det inte varit möjligt, berättar Johan Sjöberg och fortsätter:

– Idag har tekniken hunnit i kapp våra ambitioner. Och vi har jobbat hårt och under lång tid för att leverera bästa möjliga spelupplevelse till våra trogna spelare.

Målet har varit att skapa samma uppslukande interaktiva äventyrsupplevelse i mobilen som vid datorn. Idag har Star Stable Online 21 miljoner registrerade användare i 180 länder och finns på 14 språk.

– Vi ser att de mobila kanalerna är ett nödvändigt steg i vår strategi för att bygga en ledande plattform för underhållning riktad till tjejer och unga kvinnor, säger Johan Sjöberg.